מפרידים את הכרובית לראשים קטנים. מערבבים בקערה עם שאר המרכיבים, מעבירים לתבנית שטוחה מרופדת בניר אפיה ואופים בתנור שחומם ל200 מעלות כ-15- 20 דקות (הכרובית מעט משחימה, מתרככת אך לא לגמרי)

פורסים עגבניות לרוחב לפרוסות בעובי של כ- ¾ ס"מ.
מניחים את העגבניות על ניר אפיה ומתבלים במלח ופלפל שחור. מזלפים מעט שמן זית ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ- 25 דקות או עד שהעגבניות משחימות מעט.

להרכבת המנה:

מניחים בתבנית אפיה את העגבניות בשכבה אחת. מסדרים את הכרובית מעל בשכבה אחת. בעזרת כף מניחים את הטחינה על הכרובית ואופים בתנור שחומם מראש ל-180-190 מעלות כ-10דקות או עד שהטחינה מעט משחימה בדפנות.

למג'דרה (כ-6 מנות):
250 גר' אורז מלא עגול אורגני
125 גר' עדשים שחורות אורגניות
100 גר' גרגרי כוסמין
375 גר' בצל קצוץ
שמן זית
מלח, פלפל שחור
פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה:

אורז: משרים את האורז במים ל8-10 שעות. מסננים .

מביאים סיר גדול עם מים לרתיחה חזקה ומבשלים את האורז עד שמוכן (כמו פסטה).

עדשים: משרים את העדשים במים ל8-10 שעות. מסננים היטב ומניחים במסננת רחבה ל8-12 שעות. מניחים על העדשים ניר לכיסוי. רצוי מדי פעם לטפטף מעט מים על העדשים ולערבב אותם. מידת ההנבטה של העדשים תלויה ברמת הטריות שלהן. אם נבטו אפשר לשמור לילה במקרר.
מביאים סיר גדול עם מים לרתיחה חזקה, שופכים את העדשים ומביאים שוב לרתיחה- יש להיזהר העדשים מוכנות מאד מהר.

כוסמין: משרים את הכוסמין במים ל8-10 שעות. מסננים היטב ומניחים במסננת רחבה ל8-12 שעות. מניחים על הכוסמין ניר לכיסוי. רצוי מדי פעם לטפטף מעט מים על הכוסמין ולערבב. מביאים סיר גדול עם מים לרתיחה חזקה ומבשלים את הכוסמין עד שמוכן (כמו פסטה).

מטגנים בצל בשמן על להבה גבוהה, מוסיפים מלח וממשיכים לטגן על להבה נמוכה-בינונית להזהבה. הבצל צריך לקבל צבע אך לא להתרכך לגמרי ולהפוך למחית. מוסיפים לבצל את האורז, העדשים והכוסמין, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים בעדינות מבלי למעוך. מסירים מהאש. להיזהר מערבוב מיותר שהופך את המג'דרה לכבדה.

מערבבים פנימה פטרוזיליה.

המתכון של מסעדת "אורנה ואלה"