טוב לכיס

מבשלים בזול!

קטניות הן מקור מצוין לחלבון, ברזל וסידן, סופר-פוד של ממש במחיר שווה לכל כיס

מה היתרונות של צריכת קטניות?
  • ייצור קטניות דורש משאבי טבע מעטים יחסית לייצור מהחי (בין אם שטח, מים, אנרגיה).
  • ייצור קטניות תורם להשבחת הקרקע.
  • שילוב קטניות בארוחות המשפחתיות
    יכול לשפר את תזונת הילדים.
  • צריכת קטניות כתחליף למוצרים
    אחרים יכולה לחסוך הרבה כסף.

ניתוח סל המזון הבריא שעשה מכון טאוב מראה שמעל 50% מעלות הסל מבוססת על מזון מהחי (בשר אדום, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב). אולם, לפי המלצות התזונה הים תיכונית, איננו אמורים לצרוך כל כך הרבה מוצרים מהחי. ההיפך, טוב יהיה אם חלק גדול יותר מהחלבון אותו אנו צורכים יגיע מן הצומח, מקטניות (עדשים, שעועית, חומוס, סויה וכדומה) ודגנים מלאים.

שינוי זה, יכול להוזיל מאד את סל המזון המשפחתי. במקביל, שינוי זה שומר על כמות חלבון נדרשת והגדלת צריכת הסיבים התזונתיים, הברזל והסידן. ישנה תפיסה שאכילה בריאה עולה ביוקר, אך תפיסה זו שגויה. סל מזון שכולו מבוסס צומח (טרי טבעי, ולא עתיר מזונות מעובדים) הוא זול משמעותית מסל שמבוסס על מזון מהחי.

כמה אפשר לחסוך אם נאכל קטניות במקום בשר?

הנה מספר דוגמאות שממחישות את היתרונות התזונתיים והכספיים של מנות מן הצומח (השוואה ל 100 גרם חומר גלם). דרך הדוגמאות תוכלו לגלות כי אפשר לצרוך חלבון רב וסיבים תזונתיים ללא שומן רווי ומלח, ודרך כך לשמור על הבריאות. כל זאת, בפחות כסף! סופר-פוד כבר אמרנו? 🙂

בולונז צמחי VS בולונז הודו או בקר
בורגר עדשים VS בורגר בשר אדום
מוקפץ טופו VS מוקפץ עוף
ומה הקשר לביטחון תזונתי ורעב עולמי?

לבחירות האישיות שלנו, השלכה מצטברת עצומה על העולם. אם במקום לגדל סויה ותירס להאכלת בעלי חיים נקצה מחדש את שטחי החקלאות לייצור מזון מהצומח ניתן יהיה להאכיל, בדרישות הקלוריות ומבחינת כמות חלבון, עוד כ 120-140 מיליון בני אדם נוספים על תפריט אמריקאי ממוצע. למעשה, צריכת מזון המבוסס על הצומח יכולה לייצר יותר מזון מאשר כל המזון המתבזבז בעולם מסיבות שונות.

טוב לדעת, אשמח לשמוע עוד!

בחישוב עלות המתכונים המופיעים בחוברת המתכונים "מבשלים מיטלס מאנדיי" נמצא כי עלות חומרי הגלם למנת חלבון בממוצע היא 3.5 ש"ח. ויש מנות בהרבה פחות… מעניין עד כה? היכנסו לחוברת המתכונים שלנו והתחילו לבשל !