שף גילי חיים השף הראשי של יוניליוור פודסולושיינס משתף ברעיונות וטיפים מעשיים איך להעשיר את המגוון הצמחוני בשני ואיך לעודד סועדים לבחור בו

צולם במסגרת כנס חדשנות בקולינריה מן הצומח לשוק המקצועי 14.5.2018

מספר טיפים שכדאי לשים לב אליהם:

סדרו את הפס כך שהמנות מן הצומח יהיו ראשונות
*אנשים נוטים לקחת מנות שמגיעים אליהן ראשונות.
*אנשים שבוחרים במנות בריאות – נוטים להמשיך לקחת מנות בריאות יותר גם בהמשך הפס.
(ולהיפך – אנשים שייקחו מנות לא בריאות, נוטים להמשיך להעמיס על צלחתם מזון לא בריא)

הגישו מנות טעימות
*הכירו את הטעמים של הקהל אליו אתם פונים
*הכינו מנות מן הצומח בטעמים שהקהל אוהב. מנות מן הצומח יכולות להיות בטעמים חדשים /ייחודיים אבל גם יכולות להיות דומות מאד בטעמן למנות הבשריות.

תצוגה ותאורה
*תנו למנות שמות/תיאורים כך שמלבד לשם בריא, הוא גם יעורר תאבון.
למשל במקום "שעועית ירוקה בריאה ודלת קלוריות"
*רישמו: "שעועית ירוקה מוקפצת ברוטב פיקנטי"
*מיתוג המנות עם שם מעורר תאבון מגדילות את הסיכוי כי יבחרו בהן על פני מיתוג כבריאות/מזינות.
*הקפידו על תאורה טובה על המנות אותן אתם מעוניינים לקדם: בתאורה מלאה צורכים פחות קלוריות מאשר בתאורה חלקית.
*ציינו כי המנות מן הצומח שהן כאלה, אבל בהגשתן כחלק מהתפריט הכללי, סיכוי רב יותר שאנשים יבחרו בהן (אנשים שאינם צמחונים / טבעונים נוטים לדלג על האזור המופרד במזנון של מזון מן הצומח)

מידע והכוונה
*כאשר אתם מפרסמים את התפריטים – תנו לאנשים השראה וסיבות חיוביות לבחור במזון מן הצומח. זאת בניגוד למידע "יבש". הסבירו שהמזון משביע ומעניק אנרגיה לזמן רב, מעניק חיוניות ועוד – במקום למשל לרשום על הרכב הויטמינים.

המידע מבוסס על פרסומים ומחקרים: