היו תקופות שביל גייטס – מייסד מיקרוסופט העולמית ואיש שאחראי רבות על עולם המחשוב כפי שאנחנו מכירים אותנו – היה האיש העשיר בעולם. גם אם היום אינו ממוקם בין הראשונים בדרוג הוא עדיין מנסה לתרום חזרה מכל הונו לחברה. באחד מהדרוגים (הפרוט כאן), הוא נכלל בין הידוענים הידידותיים ביותר לסביבה. עכשיו הוא משיק אתר חדש העוסק כולו בהשלכות הסביבתיות של המזון שאנחנו אוכלים.

"העתיד של האוכל", כך קורא ביל גייטס לפרויקט האישי החדש שלו, שהקים כאתר אינטרנט וערוץ יוטיוב חדש. המאמר שמקדים את כל האתר עוסק בעתיד של תעשיית המזון ובקיימות בכלל – "איך מדענים ממציאים מחדש את הבשר, וכיצד זה יכול להועיל לכולם" נאמר בפתיחה.

מתוך האתר The Gates Notes
מתוך האתר The Gates Notes

"צריכת הבשר הכפילה את עצמה ב-20 השנים האחרונות והיא צפויה להכפיל את עצמה שוב עד 2050. זה קורה בגלל שכלכלות העולם צומחות ואנשים יכולים להרשות לעצמם כלכלית יותר בשר. אלה חדשות טובות לכשלעצמן אבל גידול בשר צורך שטחי קרקע גדולים וגם מים בכמויות. ההשפעה הסביבתית של צעדים אלה – מכריעות."

"אין סיכוי שאספקת בשר ל-9 מליארד בני אדם תוכל להתקיים בתנאים כאלה לאורך השנים. מצד שני אי אפשר לדרוש מכולם להיות צמחוניים. אנחנו צריכים עוד אפשרויות ליצור מזון מבלי לדלדל את משאבינו".

באתר חושף גייטס את המיזמים שהגיעו אליו  – תחליפים לגידול בשר, המצאת תחליפי מזון, חדשנות קולינרית ועוד ועוד. את האתר החדש הוא מסכם: "אנחנו רק בתחילתה של חדשנות עצומה בתחום. עולם של אנשים, שיהנו מדיאטה מזינה, עשירה בחלבונים – זה מה שגורם לי להיות אופטימי. אם נשנה את החשיבה לגבי האוכל שאנחנו אוכלים ואיך זה מגיע לצלחות שלנו, נהיה פתוחים יותר לחדושים" הוא מסכם.

אם גייטס והאתר שייסד כאן יצליחו להביא שינוי תודעה, אם ישקיע גייטס את שמו לגיוס הכסף למימוש פרויקטים אלה – דיינו.

מתוך האתר The Gates Notes
מתוך האתר The Gates Notes
מתוך האתר The Gates Notes
מתוך האתר The Gates Notes

אנחנו מציעים לכם להיכנס לאתר המקסים The Gates Notes ולערוץ היוטיוב שלו וגם לעשות לייק על העמוד ולהכיר עולם מרתק במיוחד:

הלינק לאתר >>> http://bit.ly/YxzY72

הלינק לערוץ היוטיוב >>> http://bit.ly/YArpFA

הלינק לעמוד הפייסבוק >>> http://on.fb.me/WOuhBe