במדור "שולחן הקיימות" של האתר האמריקאי Grace מנו 10 סיבות ללמוד לבשל בבית ולמה זה טוב עבורנו ועבור הסביבה גם יחד. זה התרגום החופשי מאד שלנו להגדרות אלה:

1. זה חסכוני – בין אם אתם אוכלים בחוץ או מזמינים טייק אווי, אם תבשלו בבית זה יעלה לכם הרבה פחות. עם קצת אימון תכינו אוכל טוב לפחות כמו זה שתמצאו בחוץ (הערה שלנו: לרוב ובדרך כלל). תוכלו לנצל את כל המוצר על כל חלקיו וכך לבטח תחסכו.

2. זה בטיחותי – כשאתם מבשלים אתם קונים את המוצרים בעצמכם ואז אתם יודעים בדיוק היכן היה והתחיל את דרכו המזון שאתם אוכלים. תוכלו לשלוט בדברים שאתם מכניסים לגוף שלכם. מוצרי בשר וביצים בפיקוח, מפחיתים את הסיכוי שלא תדעו באילו תנאים היה קודם המזון שלכם.

3. זה בריא יותר – השליטה שלכם באיכות המרכיבים היא מקסימלית כשאתם קונים את מרכיבי המזון שלכם. הסיכוי שתכינו מזון שבו ישמרו הערכים התזונתיים של המזון – גבוה יותר. אפילו דרך הכנת האוכל שלכם תהיה בריאה יותר: צליית ירקות טובה יותר מבישולם; הערכים התזונתיים גבוהים יותר ואם תשכילו להשתמש גם בקליפות הירקות והפירות, תעלו ערכים אלה אפילו יותר.

2

4. זה טעים יותר – עם השנים הפך החיך שלנו קהה נוכח החומרים אליהם התרגלנו באוכל התעשייתי. שכחנו מה טעמו של אוכל טרי. ככל שנבשל יותר, נלמד שמוצרים טריים פשוט טעימים יותר.

5. זה בדיוק לטעמכם – לא מלוח מדיי, לא מתובל מספיק – התאימו את טעם האוכל שלכם לטעם האישי שלכם. נסו תבלינים חדשים, נסו טעמים חדשים. ניסוי הוא שם המשחק.

6. זה מספק – מהר מאד תגלו שלימוד בישול הוא עיסוק מספק מאד. מהכנת אוכל טרי ובריא תרגישו אפילו מסופקים יותר.

5

7. זה יקל על הפחתת הבשר – אם 'מיטלס מאנדיי' לא קל לכם ועדיין לא הפנמתם במלואת את יתרונותיו הבריאותיים והסביבתיים, לימוד בישול יישכנע אתכם סופית. היצירתיות באוכל שאינו כולל בשר היא אינסופית.

8. מתנה לדורות הבאים – אם מהפכת המזון תצליח, התוצאה תיראה אצל הדור הבא – הילדים של כולנו. הזמינו אותם למטבח. תנו להם להשתתף במהפכה הלכה למעשה. למדו אותם לקנות בריא, לצרוך בריא ולבשל בריא ובעיקר – לאכול בריא באהבה.

9. זה יעשיר את חייכם – למדו להכין אוכל בריא ושתפו את חבריכם. הזמינו אותם לטעום את מטעמיכם.
רוצים רעיונות? נסו כאן

10. הצהירו הצהרה – לימוד בישול בשיטת הקיימות הוא הזדמנות להצהיר בפני העולם.
הצביעו במחבתות!
קחו אחריות על מה שנמצא אצלכם על הצלחת!

11