דו"ח של מועצת האו"ם לתכנון סביבתי (ה-UNEP -A report by the United Nations Environment (Programme, שפורסם לאחרונה' מציין שמאות מליוני קילומטרים רבועים של קרקע, בסכנה של התדרדרות איכותם כתוצאה משימוש לא מוקפד וללא מחשבה או תכנית עתידית – בחקלאות ובגידול בקר ועופות – על העתיד שקרקע מזוהמת מזמנת לכדור הארץ. cow on meadow כדי לשמר את איכות הקרקע, קובע הדו"ח המקצועי' יש צורך באיזון שלה על ידי חקלאות מקיימת מאוזנת. גוף זה בודק את הצרכים העולמיים במזון, מצב הצמחיה העולמית ומאגרי הדלקים ברחבי הגלובוס.

התחזית שפרסמו קובעת ששטח של כ-8.5 מליון קמ"ר בעולם (שטח בגודלה של ברזיל, לשם השוואה), יסבלו עד שנת 2050 מירידה קריטית באיכותם אלא אם ישתנה האופן בו אנחנו מתייחסים אל הקרקע כעת. בחישובים סביבתיים, הם אומרים, יש לבדוק אם כמות המזון שאנחנו מגדלים כדי להאכיל את בעלי החיים בחקלאות גדולה יותר מאשר זו המשרתת את בני האדם.

אחד ממחברי הדו"ח, רוברט הווארת' מאוניברסיטת קורנל ציין: "אחד מאתגרי המפתח שלנו הוא לנסות להימנע מניצול החקלאות שלנו לטובת גידול בשר. אנחנו לא צריכים להפוך לצמחונים אבל צריכים לתכנן כראוי את גידול החקלאות לטובת תצרוכת אנושית. על פניו, אנחנו צריכים להפחית כ-60% מצריכת הבשר שלנו וזה אומר לחזור מבחינת בני האדם, לרמת צריכת הבשר שהיתה כאן בשנות ה-40 של המאה הקודמת".

מפתח נוסף בהמלצות דו"ח זה הוא הפחתה משמעותית של פסולת הנגזרת מתעשית המזון וכן חינוך ביתי למחזור והפחתת פסולת. כמו כן יש צורך, קובע הדו"ח, בחינוך לתזונה מאוזנת בבתי הספר ושינוי הרגלי התזונה של הציבור כולו, ויפה שעה אחת קודם.

(מקור הכתבה מכאן)