יוזמת Meatless Monday שלנו מציינת שנה של פעילות; במחקר שנערך על ידי מכון המחקר  panels נמצא כי 20.8% מהישראלים אימצו את יוזמת יום שני ללא בשר באופן מלא או חלקי – למעלה יותר מ-300,000 איש. המחקר נערך בתאריכים 20-26 לינואר 2014, בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת (גילאי 18+).

המחקר מצביע על ירידה של 6% בקרב האוכלים בשר 5-7 פעמים בשבוע – מ-49% ל-43%.

עוד עולה מהמחקר כי חמש הסיבות העיקריות להפחתת צריכת הבשר הם:

1.     תרומה לבריאות – 63%
2.     הפחתת הרג מוגזם של בעלי חיים – 49%
3.     שמירה על הסביבה הנפגעת מאופן גידול בע"ח בתעשיית הבשר – 21%
4.     התנגדות מוסרית לאכילת בעלי חיים – 13%
5.     חיסכון כספי – 13%

המודעות לקמפיין Meatless Monday עומדת על 73%.

כפי שדיווחנו לכם בעבר, במהלך השנה הצטרפו מקומות עבודה רבים ליוזמת "שני ללא בשר", ובהם עשרות אלפי עובדים בחברות מוטורולה, אינטל, לאומי קארד, טבע,  אפלייד מטיריאלס, HP, בתי החולים איכילוב, אסף הרופא, בילינסון, אסותא ובני ציון, קיבוצים שונים ברחבי הארץ ועוד.

מיטלס בכנסת

היו לנו הצלחות רבות מהכיוון הציבורי מוסדי, דרך העסקי והאקדמי ועד הפרטי. ברמה הציבורית הוקמה שדולה בכנסת לקידום היוזמה ואף נערך מפגש של השדולה להשקת יום שני ללא בשר במזנון הכנסת העומד לאמץ את היוזמה. במפגש השתתפו שרים, חברי כנסת ופעילי מיטלס מאנדיי. השר להגנת הסביבה הכריז על מיטלס מאנדיי כפרויקט דגל ממלכתי שיסייע בקידום שמירה על הסביבה. שרת הבריאות הכריזה כי יתקיים פיילוט במפעל ההזנה הלאומי להטמעת יום שני ללא בשר, ובימים אלה היא בוחנת דרכים לקידום היוזמה בכל מערכת הבריאות. אפילו ראש הממשלה ורעייתו הכריזו כי הם מאמצים את יום ללא בשר במעון ראש הממשלה.

ברמה המוניציפלית אישרו שלוש עיריות לקדם את היוזמה: תל אביב, פתח תקווה ומודיעין. בפתח תקווה כבר גובשה ואושרה התוכנית בכל מוסדות החינוך ובימים אלו מתקיים הפיילוט בכמה מביה"ס בעיר. בתל אביב היוזמה נכנסת כקריטריון לתו ירוק לעסקים.

גם רשת בתי הקפה "קפה קפה" בעלת כ 140 סניפים בכל הארץ,  אימצה את היוזמה.

במהלך השנה נערכו עשרות הרצאות של מיקי חיימוביץ' על הקשר בין צריכה מופרזת של בשר לנזקי סביבה. ברמת האקדמיה התקיימה פעילות הסברתית ענפה באוניברסיטת בן גוריון על הקמפיין וכן ניתנו הרצאות שונות גם באוניברסיטה העברית, מכללת ספיר ובתי ספר שונים ברחבי הארץ.

זוכרים שרצנו? קיימנו מרוץ ראשון מסוגו שמטרתו יצירת מודעות ותמיכה ליום הפחתת אכילת בשר שבוע ובו השתתפו יותר מ-500 רצים.

כחלק מתמיכת המשרד להגנת הסביבה ביוזמת יום שני ללא בשר יעלה בחודש הקרוב יעלה קמפיין רדיו בימי שני המסביר את הסיבות להפחתת צריכת בשר ולהזכיר למאזינים את היום הזה בשבוע. הקמפיין ילווה בשיר של פול מקרתני, מוביל יוזמת יום שני ללא בשר בבריטניה המתאר את הבעיות הסביבתיות שבעולמנו ועל הצעד הקטן שאנו יכולים לעשות כדי לשמור על כדור הארץ. מיטלס מאנדיי ישראל קיבל את הזכויות לשדר את השיר לטובת הקמפיין והעלאת המודעות ליוזמה.