חברת ההסעדה סודקסו מכריזה על תחרות מנות מהצומח

קטגוריות מאמרים

חברת ההסעדה סודקסו מכריזה על תחרות מנות מהצומח

01.01.2017

מתוך אחריות לבריאות העובדים ורצון לתרום לסביבה, חברת ההסעדה הגדולה מחזקת את היצע ואטרקטיביות המנות מהצומח כדי לענות על ביקוש ל"שני ללא בשר".

לוגו סודקסו

אנו יודעים כיום כי תנאי להצלחה לאורך זמן של יוזמת יום שני ללא בשר בחדרי האוכל במקומות העבודה הוא איכות המנות מהצומח. אנו שמחים לשתף ביוזמה יצירתית של חברת ההסעדה Sodexo  כדי להגדיל את התמקצעות בקרב עובדיה בכל הקושר למזון הצמחוני.

רינת לחנה, סמנכ"ל משאבי אנוש ותקשורת ב Sodexo מספרת כיצד נולדה היוזמה:
 במסגרת מתכניות ההכשרה הקבועות שחברת ההסעדה עורכת לעובדיה, התקיימה סדנה בשיתוף יונילוור בנושא מנות מן הצומח. כחלק מרצון החברה לשמר את הידע הנרכש בהכשרות ואף לשכללו, בד בבד עם ביקוש גובר מצד לקוחות למנות אלו, החלטנו לערוך תחרות "המנה הצמחונית" –  במהלך ינואר.

מניע נוסף לדגש על מנות צמחוניות היו תוצאות סקרים שסודקסו ערכו, שהצביעו על כך שהמנות מן הצומח היוו נקודה לחיזוק מבחינת שביעות רצון הסועדים.

התחרות אם כך משרתת הן את צרכי החברה בהטמעת ידע חדש הלכה למעשה והן את דרישת הלקוחות המבקשים לאמץ את יום שני ללא בשר. לתחרות הוגדרו קריטריונים ברורים כגון דרכי שיווק המנה, ביקוש של הסועדים, עלויות חומרי הגלם ועוד.

ההכרזה על התחרות עוררה עניין רב בקרב השפים של החברה, שעוד לפני שהתחילה, החלו להעלות לקבוצת הווטסאפ של החברה תמונות של מנות צמחוניות שכבר פיתחו, כחלק מההערכות לתחרות.  רינת מציינת כי בעקבות התמונות, נוצר שיח מעניין ברשת של השפים, המבקשים ללמוד זה מזה, מפרגנים זה לזה כשבמקביל רואים את התחרותיות החיובית המתפתחת. זו מתבטאת בבחירת הפרודוקטים, ביצירתיות ובאופן כללי היא אומרת ", אין ספק שרף רמת המנות נמתח כלפי מעלה וכולם אחריו…".

צד מעניין נוסף בדרישות התחרות הוא הצורך להתאים את המנות המוצעות להרכב הסועדים. לדוגמא, אתר בו מספר גבוה של נשים,  ישאף לשים דגש רב יותר על קטניות מסוג מסויים כגון שעועית או טופו בעוד שאתרים בהם שיעור הגברים או עובדי עבודה פיסית גבוהה יותר ירצו להתמקד במנות דמויות  בשר, או חומוס ופלאפל.

התחרות תפתח באופן רשמי בתחילת חודש ינואר, במהלכו נדרשים השפים להגיש 2 מנות צמחוניות חדשות באתרי ההסעדה שלהם. ביקוש הסועדים למנות אלו ישוקלל בבחירת המנה מנצחת. התחרות עצמה  נושאת פרסים אטרקטיביים ותערך במהלך חודש פברואר בסגנון מאסטר שף, כשהמנות ידורגו על ידי חבר שופטים, ביניהם הי"ור של מיטלס מאנדיי מיקי חיימוביץ'.

רינת מדגישה  שמעבר לגיוון ולאתגר הקולינרי, יש גם בסיס ערכי לדגש של סודקסו על מנות מהצומח:
כחברת הסעדה הנותנת שירותי הסעדה לאלפי אנשים ביום, אנו מבינים את הכח העצום שיש לנו לשנות ולתרום לסביבה ולכדור הארץ, כמו גם לבריאות העובדים.

לנו רק נותר לאחל הצלחה לכל המשתתפים ולריבוי יוזמות מבורכות אלו!